Facebook en dus ook Instagram zal er alles aan doen om het adverteerders zo eenvoudig mogelijk te maken. Echter is het onontkoombaar dat de manier waarop we onze doelgroepen targeten zal veranderen. Doordat een groot deel van de websitegebeurtenissen via de pixel worden gemeten, kunnen prestaties van campagnes sterk beïnvloed worden door de update.
Facebook heeft een aantal belangrijke stappen op een rij gezet die uitgevoerd moeten.
- Verifiëren van het websitedomein
De Facebookpixel mag alleen geplaatst worden op de website die eigendom is van het bedrijf dat aan de pixel is gekoppeld. Dit betekent dat je in de bedrijfsmanager moet verifiëren dat je de eigenaar bent van het websitedomein waarop je pixel geplaatst is. Om deze stap te voltooien heb je beheerdersrechten nodig in de bedrijfsmanager, waarna je de verificatie door kan voeren.
- Maximaal 8 conversiegebeurtenissen
Vanaf 1 websitedomein kunnen er nog maar maximaal 8 verschillende gebeurtenissen verzonden worden. Wanneer het domein de gebeurtenislimit bereikt heeft, zullen er geen gebeurtenissen meer beschikbaar zijn. De update heeft gevolgen wanneer je advertenties op basis van conversies worden geoptimaliseerd. Daarnaast zal het niet altijd mogelijk zijn om een conversie aan de campagne toe te schrijven, ook als deze campagne wel een bijdrage aan de conversie heeft geleverd.
Als gebeurtenissen voor jouw websitedomein niet bewerkt kunnen worden, kun je advertenties enkel optimaliseren voor weergaven van de landingspagina of op basis van klikken op link, in plaats van conversies.