Ga direct door naar de inhoud
Sluiten

Leadgeneratie

Wat is leadgeneratie precies? Leadgeneratie is een proces in de marketingterm waarbij er interesse wordt opgewekt bij een potentiële klant (lead) voor een dienst of product. Deze interesse kan bijvoorbeeld bestaan uit het invullen van een contactformulier of het aanvragen van een brochure. Dit betekent dat een lead dusdanig interesse heeft getoond dat deze in staat is om contactgegevens van zichzelf achter te laten. Dit wordt ook wel online lead generatie genoemd. Een manier om online leads te genereren is bijvoorbeeld het plaatsen van een contactformulier op de website.

Maak kennis met ons!

B2B lead generatie vs. B2C lead generatie: het verschil

Het is zowel voor B2B- als B2C-bedrijven een essentieel onderdeel om leads te genereren. De aanpak richting zakelijke klanten en consumenten verschilt echter wel degelijk. B2B leadgeneratie en B2C leadgeneratie vragen beiden om een hele andere aanpak en focus. Bij business to business leadgeneratie is het enthousiasmeren net zo belangrijk, maar speelt onderlinge relatie minstens zo een grote rol. Bedrijven werken vaak samen vanuit een sterke relatie. Het is natuurlijk belangrijk om deze te onderhouden. De meeste B2B-consumenten willen voordat ze overgaan tot aankoop of afname van een dienst, eerst een uitgebreide demo hebben doorlopen, gesprekken met een accountmanager hebben gevoerd en allerlei andere belangrijke zaken besproken hebben.

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

B2C leads genereren wordt over het algemeen als makkelijker ervaren ten op zichten van B2B. Bij B2C leadgeneratie is het belangrijk om interesse op te wekken voor jouw dienst of product en om de consument hierover enthousiast te maken. Er zijn verschillende marketingtechnieken die je kunt inzetten om B2C leads te genereren. Het begint natuurlijk allemaal bij online vindbaarheid. Maak jezelf vindbaar door middel van organische (SEO) en betaalde (SEA) resultaten.

Wil je

Wil je

Leads genereren

Een effectief lead generatie systeem is onmisbaar wanneer je op zoek bent naar nieuwe klanten. Door middel van lead generatie kun je relevante contactgegevens verzamelen van potentiële klanten, waardoor je gerichte marketingcampagnes kunt lanceren.  

Het is vooral van belang om kwalitatieve leads te genereren. Er zijn verschillende aanpakken om dit te doen. Wij werken bij X-com vaak (en graag) met veel verschillende soorten klanten en producten. Met onze expertise helpen we je graag om kansen inzichtelijk te maken. Nieuwsgierig naar onze aanpak? Neem contact op!

Lead nurturing

Wanneer een lead gegenereerd is betekent dit niet meteen dat deze ook een klant wordt. Daarbij komt lead nurturing om de hoek kijken. Lead nurturing is een marketingtechniek die je toepast om ervoor te zorgen dat mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst ook daadwerkelijk klanten worden. Dit doe je door hen te benaderen met relevante informatie en aanbiedingen. Het is belangrijk dat je deze potentiële klanten meerdere keren benaderd, aangezien het gemiddeld tien tot vijftien contactmoment kost voor iemand tot aankoop overgaat. Met lead nurturing vorm je deze contactmomenten op een gestructureerde en efficiënte manier.

Hoe pas je lead nurturing toe?

Lead nurturing kan op veel verschillende manieren worden toegepast. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van e-mails met relevante informatie en aanbiedingen, gratis e-books of uitnodigingen voor webinars. Om ervoor te zorgen dat de ontvanger mogelijk tot verkoop overgaat, is het cruciaal dat de informatie die wordt verstuurd aansluit bij de behoeften en interesses van de ontvanger. Het is belangrijk om te blijven communiceren met de potentiële klanten om hen te laten zien dat het bedrijf geïnteresseerd is in hun behoeften en om daarbij vertrouwen op te bouwen.

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

Meer Performance Marketing

Onze aanpak

Bij X-com passen we voor diverse klanten lead nurturing toe. Dit doen wij vaak in de vorm van e-mailflows. Door specifieke flows in te stellen kun je precies op het juiste moment de juiste boodschap versturen. Aangezien niet iedereen even ver in het aankoopproces zit, is het belangrijk dat hierin onderscheid gemaakt wordt. Iemand die slechts een brochure heeft aangevraagd, zal waarschijnlijk nog niet meteen een aankoop doen. Daarentegen kun je wel een e-mail sturen die de ontvanger stimuleert om een aankoop te doen wanneer deze een offerte-aanvraag heeft gedaan. Door deze geautomatiseerde flows geef je consumenten de informatie waar ze behoefte aan hebben en zorg je ervoor dat ze klanten worden. Elk bedrijf heeft natuurlijk andere wensen. Daarom kijken wij per bedrijf welke flows het beste aansluiten bij de doelstellingen.

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

Ook jouw resultaten verdubbelen?

We streven altijd naar het allerbeste resultaat – in elke strategiesessie, elke developmenttechniek en elke marketingcampagne. Geen compromissen, alleen topkwaliteit.