Ga direct door naar de inhoud
Sluiten
Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

Search Engine Advertising

Ben je op zoek naar directe resultaten en meer verkeer naar je website? Met Search Engine Advertising (SEA) kun je snel bovenaan in de zoekresultaten staan en direct klanten aantrekken. Bij SEA betaal je alleen wanneer iemand op je advertentie klikt, wat betekent dat elke euro die je uitgeeft, je iets oplevert. Bij X-com draait alles om tastbare resultaten: we zetten campagnes op die zorgen voor meer bezoekers, meer leads en uiteindelijk meer omzet – en dat zie je direct terug in je resultaten.

Maak kennis met ons!

Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

Het verschil tussen SEA en SEO komt neer op snelheid en duurzaamheid. SEA geeft je direct zichtbaarheid: je betaalt en je advertenties staan meteen bovenaan de zoekresultaten. Dit betekent directe resultaten in de vorm van verkeer naar je website. SEO is een langetermijnstrategie, waarbij je website organisch hoger scoort zonder te betalen voor elke klik, maar dit vraagt tijd en geduld. Beide strategieën zijn essentieel, maar als je snel resultaat wilt zien – bijvoorbeeld bij een productlancering of actie – dan is SEA de oplossing. Wij helpen je om de perfecte balans te vinden, zodat je zowel snel als duurzaam kunt groeien.

Wil je

Meer leads?

Wil je

Meer omzet?

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

Welke mogelijkheden heeft SEA jou te bieden?

Met SEA kun je heel gericht adverteren en dat levert meteen resultaat op. Je kunt je advertenties richten op specifieke zoekwoorden, regio’s, en zelfs tijdstippen, zodat je altijd zichtbaar bent voor de juiste mensen op het juiste moment. Het resultaat? Meer relevante bezoekers op je website die sneller geneigd zijn om actie te ondernemen. Of het nu gaat om meer verkopen, leads of aanmeldingen, SEA maakt het mogelijk om je doelstellingen meetbaar te behalen. Bij X-com zorgen we ervoor dat je campagnes continu worden geoptimaliseerd, zodat je precies weet wat je investeert en wat je ervoor terugkrijgt.

Google Ads vs. Microsoft Ads

Google Ads is de grootste speler op de markt, met toegang tot miljarden zoekopdrachten per dag. Als je snel een groot publiek wilt bereiken, is dit het platform bij uitstek. Maar ook Microsoft Ads kan verrassend effectief zijn, vooral omdat de concurrentie hier vaak lager is en de kosten per klik lager kunnen uitvallen. Hierdoor kun je in sommige markten meer halen uit je budget. Bij X-com bepalen we samen welke mix van platforms het beste bij jouw bedrijf past en zorgen we dat jouw advertentie-euro’s maximaal rendement opleveren.

Jouw mogelijkheden in kaart brengen?

Welke momenten in de Customer Journey? En welke vormen?

SEA kan ingezet worden in alle fasen van de Customer Journey. Wij optimaliseren de Customer Journey aan de hand van de See, Think, Do en Care fase van Google. 

See 

In de See fase spelen we in op de latente behoefte van je potentiële lead of klant. Deze leads/ klanten hebben een bepaalde behoefte, maar zijn zich hier nog niet van bewust. Display is een erg geschikt middel om deze potentiële doelgroep te bereiken door middel van targeting op basis van bijvoorbeeld context, levensgebeurtenissen of interesses. 

Think

Wanneer het doel van de See fase bereikt is, heeft de potentiële klant een behoefte ontdekt en gaat deze over naar de oriëntatiefase. In deze fase gaat men bijvoorbeeld informatie zoeken via zoekmachines als Google, YouTube, Amazon en Microsoft Bing. Voor zowel websites als webshops is Search zeker een interessant kanaal om met relevante zoekopdrachten zichtbaarheid te creëren. 

Bij e-commerce platforms zijn Shopping campagnes zeer geschikt in deze fase, dit is een vorm van adverteren waarbij het product centraal staat.  

Do 

Nadat jouw potentiële klant een beslissing heeft gemaakt, contact op gaat nemen of een aankoop gaat doen, wordt in de Do fase een laatste vergelijk gemaakt voordat het contact daadwerkelijk plaatsvindt. Dit gebeurt vaak ook buiten je website of webshop. Het is natuurlijk erg belangrijk om in deze fase je aanwezigheid te benadrukken door middel van bijvoorbeeld Display Ads. 

Care  

De laatste fase van de customer journey is de Care fase. De klant heeft de aankoop gedaan, maar daar stopt het nog niet. Dit is een mooi moment om de klant aan je bedrijf te binden, door de bestelling soepel te laten verlopen en ervoor te zorgen dat de klant goed behandeld wordt.  Een veelgebruikt (en goedkoop) kanaal om mensen opnieuw te bereiken en aan jouw bedrijf te binden is e-mail.

Meer Performance Marketing

De ideale marketingmix voor jouw bedrijf

Wij gaan voor jou kijken welke online marketing mix goed past bij de doelstellingen van jouw bedrijf Natuurlijk wil je je marketingbudget het liefst inzetten in de Do fase, echter om mensen zo ver in de customer journey te krijgen zul je ook moeten investeren in de See en Think fase. De trechter moet goed gevuld zijn om er onderaan een succesvolle conversie uit te krijgen. Je hebt voor elk vraagstuk een ander plan van aanpak nodig. Zo heb je een andere strategie nodig wanneer je doelstelling te maken heeft met leadgeneratie dan wanneer je de verkoop van fast moving consumer goods via je webshop wil stimuleren. Bij SEA draait het om resultaat. We kijken niet alleen naar klikken, maar vooral naar wat die klikken je opleveren. Het doel is niet alleen meer verkeer naar je website, maar ook conversies: verkopen, leads en aanvragen. Dankzij de meetbaarheid van SEA kun je precies zien wat elke campagne oplevert. Wij optimaliseren jouw campagnes continu, zodat je zeker weet dat je elke keer het maximale eruit haalt. Met SEA kun je direct sturen op groei en dat zie je terug in tastbare resultaten.

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

Ook jouw resultaten verdubbelen?

We streven altijd naar het allerbeste resultaat – in elke strategiesessie, elke developmenttechniek en elke marketingcampagne. Geen compromissen, alleen topkwaliteit.