X-com

Magento webshop Timmermans Tuinmeubelen

Timmermans Tuinmeubelen is een bedrijf met ruim 50 jaar ervaring op het gebied van buitenmeubelen met winkels in Horst, Venlo en Roermond. Het bedrijf biedt naast een breed assortiment aan tuinmeubelen van diverse materialen ook parasols, barbecues, tuinhaarden en nog veel meer. Bekijk de webshop op www.timmermanstuinmeubelen.nl.

Multi-store omgeving: Magento 2 met 5 storeviews

De magentoshop bevat 5 verschillende storeviews. Onder de naam beach7-tuinmeubelen.nl levert het bedrijf Beach 7 tuinmeubelen, een van de topmerken in de markt. Startend met een uitgebreide vlechtwerk collectie was er een Nederlands topmerk geboren dat inmiddels is uitgebreid naar een breed gamma aan materialen en modellen onder verschillende collecties met elk hun eigen identiteit.

Daarnaast levert Timmermans voor zowel de Nederlands als Duitse markt campingmeubelen onder het bekende merk Lafuma, een Frans topmerk op het gebied van outdoor uitrusting en is ontworpen door alpinisten, wandelaars, kampeerders en reizigers.

Vanuit deze omvangrijke collectie is de behoefte ontstaan om naast de gerenommeerde winkels in de regio zich ook op de online markt te richten.

Snel en efficiënt

De multistore Magento 2 omgeving bevat geen onnodige toeters en bellen waardoor de snelheid optimaal is. Een duidelijk navigatiemenu en gelaagde navigatie zorgt ervoor dat de klant snel tot het gewenste product komt.

De webshops zijn uitgerust met een Sphinx zoekoptie waardoor suggesties getoond worden tijdens het zoeken. Wanneer er geen resultaten worden gevonden op de zoekopdracht worden alternatieve suggesties aangedragen en typefouten direct gecorrigeerd.

De productinformatie is vanuit diverse bronnen geïmporteerd via de Magento 2 importfunctie. De voorraadinformatie wordt via een API koppeling opgehaald vanuit het gebruikte (Vendit) POS systeem binnen Timmermans Tuinmeubelen.

Optimale vindbaarheid en de eerste stappen naar omni-channel

Met de toename van het aantal kanalen in combinatie met de veeleisende consument is het belangrijker dan ooit om de klant centraal te stellen.

Via de verschillende kanalen, van social media tot advertising, wordt de klant geïnformeerd via diverse touchpoints op het gebied van tuinmeubelen. Voor de diverse storeviews met een enorm productaanbod is veel inspanning geleverd in de content, productfoto’s en productattributen. Met de inzet van advertising is er steeds meer inzicht hoe de klant zich oriënteert en zoekt tijdens het aankoopproces naar tuinmeubelen.

De oriëntatie via een van de online kanalen, kan leiden tot een bezoek aan de fysieke winkel. Daarbij betreedt de klant dikwijls de winkel met een behoorlijke productkennis.

Het verbinden van de verschillende kanalen die gebruikt worden door de doelgroep, is essentieel voor een succesvolle omni channel strategie. Door de data te analyseren tussen de verschillende touchpoints, wordt de customer journey steeds inzichtelijker. Met deze inzichten worden de online marketingmiddelen effectiever ingezet.

Spreekt dit project je aan?

Neem dan contact met ons op.

Mail ons: info@x-com.nl

Gemaakt door

Eric Swiggers
Dion van Rijswijk
Vincent van den Bogaart
Hugo van Luijk
  • Eric Swiggers Front-end developer
  • Dion van Rijswijk Projectmanager
  • Vincent van den Bogaart Magento Certified Solutions Specialist
  • Hugo van Luijk Online Marketeer