X-com

Online Marketing Campagne Clevers

In 2015 heeft Clevers besloten zich ook te richten op de online verkoop van ijstaarten en werd met aantal performance campagnes hier de focus opgelegd. X-com en Clevers hebben hierbij harde targets vastgesteld. De campagnes waren tijdens deze periode (december 2015) volledig in het beheer van X-com. Op basis van de input van Clevers heeft X-com een online marketing strategie ontwikkeld met een strakke planning. De campagne had een looptijd van 3 weken en werd tot in de kleinste details uitgewerkt.

Google Adwords: search & display

Binnen Google Adwords is op verschillende manieren geadverteerd. Zo zijn er bijvoorbeeld Search, GDN en remarketing campagnes opgezet. Deze diversiteit aan advertenties heeft de verkoop van ijstaarten een flinke boost gegeven. De search campagnes waren niet enkel gericht op zoekwoorden als ‘ijstaart’ of ‘ijstaarten’ maar ook op termen als kersttoetjes, kerstdesserts, enz. Bij de GDN campagnes was de targeting gericht op locatie, zoekwoorden en onderwerpen.

Facebook Campagnes

Aangezien Clevers veel volgers heeft op Facebook is dit een uitermate geschikt medium maakt om op te adverteren. Zo is er onder andere geadverteerd via gesponsorde verslagen waarbij de focus lag op het targeten van de consument woonachtig in de omgeving van de ijssalons. Tijdens de advertentieperiode heeft Clevers zelf ook updates op de Facebookpagina geplaatst die een extra bijdrage hebben geleverd aan de verkoop van ijstaarten. Gedurende deze periode heeft de Facebook pagina van Clevers aanzienlijk meer volgers gekregen.

Al deze campagnes hebben als resultaat dat, ondanks een strakke planning, het doel is behaald! Als dank hiervoor is Clevers nog bij X-com op kantoor geweest om te trakteren op heerlijk ijs.

Spreekt dit project je aan?

Neem dan contact met ons op.

Mail ons: info@x-com.nl