Ga direct door naar de inhoud
Sluiten
Ons werk

Online Marketing voor Limtrade

Opdrachtgever

Limtrade

Achtergrond informatie

Meerjarige online marketing strategie

Voor Limtrade, dé webshop voor tuin-, bouw- en klusmaterialen, hebben we een sterke, meerjarige online marketingstrategie ontwikkeld. Toen moederbedrijf BKC Groothandel besloot om drie afzonderlijke webshops samen te voegen tot één responsive Magento-webshop onder de naam Limtrade, grepen wij de kans om tegelijkertijd een stevige marketingbasis te leggen. Het doel? Tastbare omzetgroei en een solide online aanwezigheid die rendeert.

Samen een online marketing strategie realiseren?

Over Limtrade

Limtrade biedt een breed assortiment voor iedereen die zijn tuin, bouwproject of klus aanpakt. Voorheen waren deze producten verspreid over drie aparte webshops: BKC Groothandel, Limtrade en Tuinworld. Door de webshops in 2015 samen te voegen tot één platform, creëerde BKC Groothandel een toegankelijk en gebruiksvriendelijk kanaal voor al hun klanten. Met Limtrade als centraal platform was de volgende stap om een duurzame online marketingstrategie te realiseren die jaar op jaar groei zou ondersteunen.

Wat was de uitdaging

Limtrade wilde niet zomaar een webshop; ze wilden een platform dat jaar na jaar aantoonbare omzetgroei kon realiseren, en dat met een positieve return on investment (ROI). Ons doel was helder: de omzet elk jaar met minimaal 30% laten groeien en de concurrentie in de online zoekresultaten overtreffen. Dit vereiste niet alleen een goed doordachte strategie, maar ook het vermogen om snel op marktveranderingen te reageren.

Wil je ook een winstgevende ROI?

Focus op resultaat

Om de ambitieuze groeidoelstellingen te behalen, hebben we onze strategie gericht op meetbare resultaten. Vanaf de start hebben we specifieke omzetdoelen vastgesteld en de focus gelegd op een positieve ROI. Onze aanpak was data-gedreven en continu afgestemd op het behalen van maximaal rendement voor elke euro die werd geïnvesteerd in online marketing.

"Door samen met Limtrade een online marketing strategie te ontwikkelen en uit te voeren, hebben we al 3 jaar op rij een jaarlijkse omzetgroei van meer dan +30% weten te realiseren" - Bas Peters, X-com

Online Marketing Strategie

De uitgewerkte online marketingstrategie omvat een mix van SEO en SEA die elkaar versterkt. Voor SEO hebben we eerst een uitgebreide concurrentieanalyse uitgevoerd en bepaald welke zoekwoorden de meeste potentie hadden om topposities te behalen in Google. Hierna bouwden we een solide SEO-structuur voor de website, waarmee Limtrade zich beter kan onderscheiden in een competitieve markt.

Ook de SEA-strategie is van groot belang voor Limtrade. We hebben ervoor gekozen om zowel Google Search als Google Shopping in te zetten als advertentiekanalen. Met nauwkeurige ROAS-sturing wordt ervoor gezorgd dat elke geïnvesteerde euro rendeert. Door consistent te optimaliseren en te monitoren, zorgen we voor een winstgevende en groeiende online aanwezigheid voor Limtrade.

Wil je ook indrukwekkende resultaten realiseren?

95% van onze klanten ziet omzetgroei binnen 3 maanden. Jij ook?

Durf te groeien? Wil je winnen? Ontdek hoe onze performance marketing jouw doelen overtreft. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar meetbare resultaten!

Neem contact op

Of bel me op: 088 0110900

Collega's die gewerkt hebben aan dit project

Loekie -  COO (Chief operational officer) Loekie -  COO (Chief operational officer)
Loekie COO (Chief operational officer)
Tom -  Teamlead Online Marketing Tom -  Teamlead Online Marketing
Tom Teamlead Online Marketing
Jop -  Online Marketeer Jop -  Online Marketeer
Jop Online Marketeer

Ook jouw resultaten verdubbelen?

We streven altijd naar het allerbeste resultaat – in elke strategiesessie, elke developmenttechniek en elke marketingcampagne. Geen compromissen, alleen topkwaliteit.